Trakteren op schoolDr. Montessori zei ooit: “Alle kinderen reageren op de wereld zoals die is.” Alle hersenontwikkelende activiteiten die aan kinderen worden gedaan, laten de hersencircuits groeien, creëren en versterken. Spelen is een fundamentele praktijk die de hele hersenen stimuleert en verheft.

igenetica: de wetenschap van het genotype of de fysieke verschijning

Lichamelijke verschijning: De fysieke verschijning is de interactie van het genotype en de fysieke omgeving. Montessori beschrijft dit als het meest waarachtige, omdat het ook de omgeving is. Ze zegt dat we allemaal de hele levenscyclus van planten, dieren en de mens hebben doorlopen, maar dat we altijd onze eigen specifieke versie van deze interactie hebben. Ieder mens heeft zijn eigen specifieke vorm ervan, of het nu gaat om een blanke huid of blond haar, blauwe of bruine ogen of een vale teint. Dus, net zoals dieren fysiek verschillen, zijn mensen mentaal en emotioneel verschillend.

De rol van de leraar:

De leraar speelt de belangrijkste rol bij het bijbrengen van morele waarden aan de leerlingen. Zelfs de kinderen vinden het nodig om de regels te volgen en geen dingen te doen die schadelijk en kwetsend zijn voor anderen.

Meesteres: de vrouw van de onderwijzer, en moeder van alle leerlingen

Situatie: Wat zal de vrouw van de onderwijzeres doen wanneer de kinderen niet naar haar luisteren? Zal ze haar liefde en zorg voor hen tonen door vriendelijk en sympathiek te zijn of zal ze haar behoefte aan controle en autoritaire stijl tonen?

Leerlingen: Een situatie die zich in het echte leven voordoet waarbij de vrouw van een leraar de vrouw van de instructeur wordt en de vrouw van de instructeur de vrouw van de leerling. Het is een ongebruikelijke situatie die zich slechts eens in de honderden jaren voordoet.

School: Een situatie waarin de leerlingen leren door observatie en zichzelf toe te passen door het klaslokaal. De taak van de leraar is hen te onderwijzen en te begeleiden bij het leren van de nieuwe stof, en aan het eind van de les wordt van de leerlingen verwacht dat zij vragen stellen en bereid zijn hun leerproces te bespreken met hun medeleerlingen, de leraar en de leraar van het vak.

Leersituatie: Volgens de regels van de les zullen de leerlingen hun eigen concepten en ideeën gebruiken om concepten en oplossingen te vormen voor de lessen die in de les worden behandeld. De leerlingen ervaren deze echter als de docent lezingen en uitleg geeft.

Marketeer: Iemand die iets verkoopt of promoot.

Methodes van instructie: De manier waarop de geïntroduceerde stof wordt onderwezen, het instructiemateriaal (tekstboek, videobanden, websites), en de evaluatie van het door de leerlingen bereikte leerresultaat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *